Ayurveda Kliniek

De Ayurveda Kliniek in Rotterdam is in 2011 opgericht. In het pand aan het Villapark nr. 4 werkt een team van gedreven professionals voor de natuurlijke gezondheid van de medemens.

Werkwijze

Ayurveda is een geneeswijze die is gebaseerd op harmonie en balans. Volgens de Ayurvedische zienswijze wordt naar het gehele beeld van de patiënt gekeken om zodoende de oorzaak van de ziekte te bepalen en te behandelen. Naast het aanbieden van therapieën gaat onze aandacht meer en meer uit naar het begeleiden van cliënten. Vanuit onze visie benaderen wij de mens als een uniek geheel. Wij richten ons dus niet uitsluitend op het probleem, de aandoening of ziekte maar spreken ook het zelfgenezend vermogen aan dat ieder van nature in zich heeft.

Na een diagnose wordt een behandelplan vastgesteld. De behandeling bestaat veelal uit een dieet en inname van geselecteerde kruidenpreparaten. Daarnaast kunnen nog spirituele en lichamelijke oefeningen worden voorgeschreven.

Voor wie

Ayurveda/Natuurgeneeskunde wordt effectief ingezet bij tal van ziekten: huidklachten, maag- en darmproblemen, gewrichts- en spierklachten, allergieën, diabetes (I en II), migraine, ADHD, neurose, fibromyalgie, multipele sclerose, depressie, astma, slechte weerstand, atrofie. Daarnaast kan de Ayurveda preventief worden ingezet en kan het helpen bij het leren kennen van het eigen lichaam, waarop toegespitste leefstijl adviezen kunnen worden gegeven.

Lid van beroepsvereniging

Alle bij de Ayurveda Kliniek aangesloten therapeuten zijn lid van een beroepsvereniging. Hierdoor bent u verzekerd van een therapeut die de nodige scholing en opleiding op zijn of haar vakgebied heeft genoten en die regelmatig bijscholingscursussen doet.

Vergoeding

Meer en meer ziektekostenverzekeraars gaan er toe over om alternatieve geneeswijzen, beoefend door een bij een beroepsvereniging aangesloten therapeut, te vergoeden. Belt u altijd eerst de verzekeringsmaatschappij waarbij u verzekerd bent voor de voorwaarden.