NAET is een pijnloze en bijzonder effectieve methode voor de behandeling van allergieën. NAET is een bundeling van de kennis van acupunctuur en kinesiologie en is specifiek gericht op het uitschakelen van allergieën, intoleranties, overgevoeligheden en emotionele blokkades. Net als kinesiologie en acupunctuur maken we daarbij gebruik van de meridianen (energiebanen) en de acupressuurpunten op meridiaanpunten. Bij NAET worden deze meridianen d.m.v. handmassage, massagehamertjes of een massageapparaatje gestimuleerd. We gebruiken géén naalden of iets dergelijks!

NAET is geschikt voor alle patiënten die lijden aan diverse allergiesymptomen, van de meest onschuldige huiduitslag tot ernstiger reacties zoals een anafylactische shock en ongeacht de aard van de verantwoordelijke allergenen (voedingsstoffen, milieustoffen, dierlijke stoffen, vaccins of medicijnen, textiel, chemische bestanddelen en andere stoffen..).

Ziekteverschijnselen die meestal een allergische oorzaak hebben zijn: astma, eczeem, migraine, hartritmestoornissen, gewrichtspijnen en artritis, hormoonstoornissen, buikpijn en buikkrampen, stoornissen in de bloedsomloop, bepaalde vormen van depressie en verslaafdheid en allerlei pijnen waarvan op traditionele wijze de diagnose moeilijk is te stellen.

De meest recente ontwikkelingen van deze techniek (waarnaar permanent onderzoek blijft worden gedaan) hebben tevens bemoedigende resultaten aangetoond bij bepaalde personen lijdend aan concentratiestoornissen, hyperactiviteit of autisme. Zie voor meer informatie over de effectiviteit van NAET bij autisme de volgende link.

Ook een groot aantal immuunstoornissen, het ME-syndroom, fibromyalgie en bepaalde vormen van multiple sclerose reageren gunstig op NAET behandelingen. Daarnaast kan met NAET de balans in het hormonale systeem worden hersteld, waarmee bijvoorbeeld PMS wordt behandeld.

Prijs consult: €80.00

Deze behandeling wordt gegeven door een geregistreerde therapeut en komt altijd in aanmerking voor vergoeding indien je aanvullend bent verzekerd.